20 de primării din Sălaj intenţionează să facă angajări de personal, după ce Guvernul a revenit asupra deciziilor de încadrare a funcţionarilor din sectorul bugetar. Până acum edilii au depus solicitări pentru angajarea a 45 de persoane, care vor pune umărul la bunul mers al activităţilor derulate de administraţiile locale.
Administraţiile locale din Sălaj, care au funcţionat până acum la limita de avarie din cauza restricţiilor impuse de guvernanţi de a nu face angajări, vor putea să-şi redimensioneze schema de personal în funcţie de nevoi. Guvernul a emis o ordonanţă prin care autorităţile locale au posibilitatea să facă angajări, cu avizul ordonatorului principal de credite (primarul), cu aprobarea prefectului şi cu condiţia ca posturile respective să poată fi finanţate din veniturile locale, urmând ca prin intermediul Ministerului Administraţiei şi Internelor să se primescă avizul pentru aceste posturi. O parte din posturile din administraţia publică locală vor fi ocupate după prioritizarea locurilor vacantate la nivel judeţean.
Acest demers guvernamental se justifică în cazul primăriilor cu număr redus de personal, respectiv, cu mai puţin de zece angajaţi, cum a fost cazul la Agrij, Carastelec, Mirşid, Fildu de Jos, care au avut cel mai mare deficit de personal. Hotărârea de Guvern prevede că în baza unei motivări precise, primarii se pot adresa la nivel judeţean şi prefecturile centralizează solicitările lor şi propune Ministerului Administraţiei şi Internelor aprobarea lor.
Cele mai multe angajări, la Crasna
Potrivit informaţiilor furni-zate de prefectul de Sălaj, Vegh Alexandru, până la această dată, 18 primari au depus solicitări pentru angajarea a 45 de persoane. Este vorba de primăriile: Agrij (un post), Bocşa, (un muncitor, un şofer), Carastelec (un post), Cizer (un inspector, un şef de serviciu situaţii de urgenţă), Crasna (7 posturi la poliţia locală, un inspector, un consilier, 4 pentru scriere de proiecte, un administrator public, un şofer), Crişeni (un paznic), Dobrin (un consilier), Hereclean (un consilier), Hida (doi inspectori, un referent, un muncitor), Ip (un paznic), Letca (un referent, un consilier), Marca (un casier), Mirşid (un referent), Nuşfalău (3 muncitori), Pericei (2 ), Sâg (un asistent social pentru prestaţii sociale), Treznea (un consilier achiziţii, un casier, un şofer), Vîrşolţ (2 inspectori, un paznic), şi se mai aşteaptă cereri şi din partea primăriilor Boghiş şi Halmăşd. La nivelul Consiliului Judeţean, aşa cum ne-a spus secretarul CJ, Cosmin Vlaicu, încă nu s-a bătut în cuie lista solicitărilor; s-a stabilit doar, în cadrul ultimei şedinţe de CJ, planul de ocupare a funcţiilor publice pentru anul 2011. În instituţie sunt declarate 15 posturi vacante şi se intenţionează angajarea a 15 persoane.
Prefectul, de acord cu solicitările depuse
Cei care au avut probleme deosebite, din cauza deficitului de personal, a apreciat Vegh Alexandru, ni s-au adresat până acum. Au avut termen data de 22 martie, dar noi îi mai aşteptăm. Sunt anumite posturi care nu pot rămâne neocupate, cum ar fi cele de contabil, de referent agricol sau asistent social, ori de şofer pe microbuzul şcolar, deoarece şi aceşti oameni contribuie la buna desfăşurarea a activităţii din unitatea administrativ teritorială respectivă. Primăriile care ni s-au adresat nouă pentru angajări nu au exagerat cu numărul de personal de care au nevoie, ele doar trebuie să ţină cont să se încadreze în normativele legate de normativul de personal.